Jak se změnila prezentace nemovitostí za posledních 10 let

Fotografie nemovitostí na prodej či pronájem jejich kvalita a úroveň prezentace, je záležitost, která se za tuto dobu v realitním oboru velmi změnila, je prezentace nemovitostí ze strany realitních makléřů či realitních kanceláří. Pojďme se na to podívat co se změnilo za poslední 10 let, lehce a s úsměvem.

Tehdy, v dobách někdy okolo roku 2009 bylo naprostým standardem a dá se říci, že i de facto vrcholem snahy realitního makléře fotografování klientovo nemovitosti vlastním fotoaparátem a nelze se bavit o nějaké extra kvalitě – makléři používali naprosto obyčejné malé digitální fotoaparáty, kde jeho rozhodující vlastností byla především barva (aby barevně ladil k makléřce) a co nejmenší velikost (aby se do oné kabelky snadno vešel). Je zábavné si vzpomenout, že technické vlastnosti fotoaparátu tehdy skutečně nikdo neřešil. 

Již tehdy se vzácně objevovali jedinci, kteří se snažili vyniknout nad ostatními a pamatuji si velice dobře, kdy jsem si „slavnostně“ v tehdejší kamenné prodejně Foto vedle Kina Praha, pozor nejedná se o byty v Praze, ale skutečně kino ne nemovitosti v Chomutově, zakoupil na tu dobu naprosto převratný digitální fotoaparát zn. Casio Exilim, který měl jednu zásadní vlastnost – byl tzv. širokoúhlý  (spíše „širokoúhlý“ s uvozovkami, abych byl přesnější) a tudíž dokázal zachytit z fotografované místnosti nepatrně větší část. Spousta kolegů mi ho tehdy závidělo a spousta z nich si ho tehdy i skutečně na můj popud zakoupilo.

Zkrátka – tehdy přišel makléř ke klientovi domů, někteří cvakali drobným fotoaparátem pomalu již od dveří, aniž by se s klientem domluvili na spolupráci (opravdu jsem zažil schůzku u klienta, kdy jsme seděli v obývacím pokoji, řešili prodej, náhle někdo zazvonil, klient šel otevřít a já už jen s otevřenými ústy sledoval „blesky“ od fotoaparátu, které jsem slyšel skoro dřív než klient zavřel domovní dveře). Úsměvná vzpomínka.

Co k tomu dodat? Byla tehdy taková doba, pracovali jsme takto všichni, bylo to naprosto normální a standard a nikdo jsme si tehdy nedokázali ani byť jen myšlenkou připustit, že by to mělo být jinak, nedejbože že bychom si na fotografování někoho najímali -totální sci-fi.

A jak to začíná vypadat dnes

Dnes se píše rok 2019 a to, jak se nyní prezentují nemovitosti resp. zakázky se nedá oproti předchozím rokům nazvat jinak než skutečnou revolucí.

V současnosti každý realitní makléř, který chce být úspěšný, který chce mít dobré jméno ve své lokalitě a být především vyhledávaným makléřem, tak nemovitosti klientů nefotí sám, ale vždy si najímá na danou zakázku profesionálního fotografa, který zhotoví velmi kvalitní až špičkové fotografie. Má samozřejmě špičkové fotografické vybavení, zkušenosti, cit pro detail, který realitní makléř mnohdy nemá a přiznejme si, že ani nemusí – vždyť právě proto si najímá profesionála, který fotografie nejen zhotoví na místě, ale ještě se jim věnuje v tzv. posprodukčním procesu, kdy ještě dolaďuje detaily na fotografiích tak, aby výsledek byl skutečně perfektní. Teprve po zpracování vkládá makléř fotografie k zakázce a spouští inzerci.

Ovšem v současnosti jsou kvalitní fotografie u zakázky standardem, který by měla mít každá zakázka, ať už se jedná o nemovitost v původním či naopak perfektním stavu. Dalším možností, jak zvednout kvalitu prezentace jsou tzv. videoprohlídky, kdy je celá nemovitost nasnímána opět profesionálem a to jak interiér, exteriér a běžné jsou dnes i videa z dronu – tzv. letecký pohled, díky kterému je zájemci ukázáno i okolí dané lokality, což v případě, že se jedná o atraktivní místo, znásobí zájem o tuto nemovitost.

Nejmodernějším způsob, který současné technologie umožňují je tzv. 3D scan nemovitosti, kdy je celá nemovitost krok za krokem nasnímána speciální technologií a výsledkem je možnost si virtuálně projít všechny místnosti resp. celou nemovitost dle libovolného výběru. Tuto variantu dnes umožňují přenášet realitní inzertní servery a tou nejpokrokovější je varianta tzv. Virtuálních brýlí, kdy se klient de facto ocitne v dané nemovitosti.

Ukázka jak se změnila kvalita techniky focení a finální výsledek po 11 letech

Na závěr – dnešní svět respektive dnešní technologie umožňují posunout prodej nemovitostí neskutečným způsobem vpřed i dalšími způsoby, ale o tom třeba zase až příště.

Autor článku

Zdeněk Fibrich

O autorovi

Jmenuji se Zdeněk Fibrich, pocházím a žiji v Chomutově nedaleko krásného Kamencového jezera. V realitním oboru pracuji nepřetržitě od roku 2008, zabývám se prodejem především rodinných domů a bytů, zároveň působím jako lektor a školitel společnosti M&M reality holding a.s. Vždy hledám nové cesty, jak nemovitost prodat velmi rychle a efektivně. Pokud se na mne obrátíte, očekávejte odpovědný přístup k celému obchodu, ochotu a velké zanícení pro věc.

Tato stránka využívá cookies. Ne, to není žádné cukroví, ale soubory, díky nimž například nemusíte znova zadávat stejné údaje, když už jste je jednou vyplnili.

Beru na vědomí a souhlasím Ok

  • Byty
  • Domy
  • Rekreační objekty
  • Komerční nemovitosti
  • Pozemky
  • Ostatní
  • Zahraniční

Upřesnit

Cena a plocha

m2
m2
m2
m2

... nebo vyberte celý kraj či okres

Lokalita

Vlastnictví

Konstrukce

Typ budovy

Vybavení

Charakteristika

IS sítě

Umístění v obci

 

Už chcete odejít? Připravte si poptávku a nic nezmeškejte

Vytvořit poptávku